معایب و مزایای استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

این دستمال‌ها برای تمیز کردن صورت بدون نیاز به شست‌وشو طراحی شده‌اند

عکس تزیینی‌ــ زنی را در حال پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب آرایشی نشان می‌دهد‌‌ــ Canva

اغلب افراد می‌دانند شست‌وشوی روزانه صورت برای پاک کردن چربی، آلودگی و ذرات گردوغبار از روی پوست ضروری است و از جوش، کدری پوست و حتی پیری زودرس آن پیشگیری می‌کند. حالا پرسش این است که به جای شست‌وشوی کامل صورت پس از یک روز طولانی، آیا استفاده از دستمال پاک‌کننده آرایش که زحمت کمتری دارد، نیز همان نتیجه را می‌دهد؟ متخصصان معتقدند اینطور نیست.

دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش چیست؟

منظور از دستمال پاک‌کننده آرایش دستمال‌های یک‌بار مصرفی‌اند است که به محلول پاک‌کننده آرایش آغشته‌اند و برای پاک کردن آرایش، چربی و آلودگی از روی پوست طراحی شده‌‌اند.

مزایای دستمال پاک‌کننده آرایش

  • کف نمی‌کنند و به شست‌وشو نیاز ندارند
  • برای سفر مناسب‌اند
  • از شوینده‌های سنتی معمولا ارزان‌ترند
  • استفاده از آن‌ها کلا ساده‌تر است

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال دکتر ماری جین، متخصص پوست، به نشریه «بیردی» (Byrdie) می‌گوید که این دستمال‌ها نمی‌توانند جایگزین قدرت پاک‌کنندگی عمیق آب و شوینده‌های مخصوص صورت شوند.

دکتر استفانی کاپل نیز معتقد است که دستمال پاک‌کننده ممکن است باقی‌مانده آرایش و آلودگی را روی پوست جا بگذارد و نتواند منافذ پوست را به طور کامل تمیز کند، در حالی که شوینده مخصوص صورت برای تمیز کردن عمقی پوست طراحی شده‌ است.

روش استفاده صحیح از دستمال پا‌ک‌کننده آرایشی

بهترین روش استفاده از این دستمال‌ها گنجاندن آن‌ها در شست‌وشوی دومرحله‌ای پوست است. یعنی ابتدا با دستمال آرایش چشم، صورت و لب را پاک و سپس از شوینده مورد‌علاقه‌تان استفاده کنید.

عوارض احتمالی استفاده از دستمال پاک کننده به جای شوینده

اگرچه برخی افراد مشکلی با استفاده روزانه از دستمال پاک‌کننده آرایش ندارند، در اغلب این افراد، پوست به‌خوبی از چربی، آلودگی و آرایش پاک نمی‌شود.

همچنین از آنجا که بسیاری از این دستمال‌ها حاوی مواد شیمیایی مانند فتالات، پارابن و عطرند، استفاده مداوم از آن‌ها به جای شوینده می‌تواند باعث آسیب پوست شود و جوش، خشکی یا تحریک پوست را به دنبال داشته باشد.

بیشتر از مُد و زیبایی